27 december 2009

Skärstadmästerskapen

God eftermiddag där ute.
Idag har vi varit ute och åkt lite skidor, "kanonföre". Emilia körde runt vår lilla bana som går runt trädgården med den äran. Visst hon har åkt slalom innan men det här var premiär på längdlaggar. Ellen har för tillfället inga längdskidor så hon fick köra på mina tvåmeters men det gick riktigt bra. Sedan har vi far i huset som har "äkta" träskidor, vi brukar skratta tillsammans och kalla honom/sig själv för Gustav Vasa de gånger han framträder på dem. Jag kan tänka mig att endast Gustav Vasa skulle vara avundsjuk på dem skidorna:) De ser tämligen trögkörda ut.
När min man var yngre dock inte barn, så kördes här i byn Skärstadmästerskapen på skidor. Jag tycker att det låter som en gammal fin tradition som bör återupptas. Bäst att göra slag i saken snarast innan den vita mjukvaran försvinner. Detta är alltså en inbjudan till grannarna!!

Lite bilder från dagen.

Ja så här kan det se ut en alldeles vanlig söndag hos oss, ikväll ska vi gå på grötfest det blir trevligt. Sen väntar några dagars arbete innan det här året är till ända. Ha det gott i snön.

2 kommentarer:

  1. SM, varför inte!!!!???? I nyår kanske??? Norrgårn har också skidkunniga barn så det borde kunna bli ett gäng... Skärstadsmästerskapen... det låter det!

    SvaraRadera
  2. Skärstadsmästerskap, det låter ju trevligt. Ser fram emot att få se många bilder och kommentarer från detta mästerskap.
    Lycka till.

    SvaraRadera