11 december 2009

Luciamorgon

På vårt dagis är det luciafirande på morgonen. En mycket trevlig tradition tycker jag. Det är sååå mysigt att åka hemifrån hela familjen i ottan och komma in i församlingshemmet där bara ljusstakar lyser i fönstren och lyktor på borden. Stämningsfullt. Hoppas alla kan känna hur jag menar...

Hittills har det varit dåligt med julstämningen vädermäsigt, men det sägs att det ska bli ändring på det nästa vecka. Vän av årstider som jag är längtar jag verkligen efter kyla (i lagom mängd) och snö som lyser upp mörkret.

Vår eftermiddag har bestått av att städa, städa, städa och lite tvätta. Nu ser vi slutet på det mindre roliga arbetet och när Ellen kommer hem från skoldiscot om en stund har jag utlovat lite tomtepyntning. Har för säkerhets skull tagit fram våra julskivor för att komma i rätt stämning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar