20 december 2009

Rörande...

Som jag skrev igår tänkte vi koka knäck igårkväll. Så gjorde vi också. I vår familj är det tradition att Bengt kokar och jag häller upp det hela. Bengt syns inte så ofta i köket så det är extra trevligt med den här traditionen. Det är ju ett evigt rörande men det är det värt för gott blir det. Sedan förra året får dock Bengt hjälp av Ellen med rörandet, däremot törs vi inte ha med lillasyster under detta heta arbete.


Tar uppgiften på allvar.






Drygt 150 knäck åstadkom vi till slut.


Idag hade vi våra grannar och tillika vänner här på lite julmys med saffransbröd (mina lussekatter har vi redan ätit upp);) och pepparkakor. En lekfylld och trevlig förmiddag med många glada barnskratt.


Efter fikat gav barnen varandra julklappar.

4 kommentarer:

  1. Grannas tackar för en trevlig och god julfika!!!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och din familj en RIKTIGT GOD JUL!
    Tackar även för dagarna som gått, du har varit till god hjälp för/åt mig!

    Kram från Granntanta

    SvaraRadera
  3. Tack för det jätte gulliga julkortet!!!
    Jag vill önska er alla en GOD JUL!!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vi vill önska er en fridfull och God Jul
    Birgit

    SvaraRadera