25 december 2009

Jul

Så är julafton över. Här i vår stuga hade vi en lugn och skön dag. Vi hade våra föräldrar här från lunch och till sen kväll. Som sig bör så fick barnen en del julklppar. Även alla vuxna fick någon klapp. Och kan ni tänka er, JULTOMTEN kom i år också. Emilia träffade jultomten i somras i Tomteland och även en del Nissar. Emilia är ganska säker på att det var Nisse Lång från Tomteland som kom till oss igår. Han var nämligen lång och pratade precis som han. Ja såklart det var Nisse Lång.Emilia önskade sig en CD-spelare av Tomten i somras och tro´t eller ej men hon fick just en så´n

Ellen fick också det hon önskade sig i somras, örhängen med nyckelpigor på

Systrarna innan vi delade ut julklapparna


Idag har vi så här långt ätit frukost:=), samt gjort ett pyssel som Emilia fick igår. Vi har tillverkat tvålar. Riktigt kul. Just nu står de i frysen för att stelna.





Så här såg tvålarna ut innan de kom in i frysen, om en stund får vi se det färdiga resultatet.

Just nu snöar det för fullt hos oss, vilket härligt julväder. Kvällen före julafton gick jag ut vid niotiden och skottade snö. Åh så mysigt, alldeles tyst, ingen vind, utegranen som lyser så fint. Ljusstakar i fönstren både hos oss och våra grannar, imorgon är det julafton,vilken härlig känsla. Emellanåt är flingorna stora. I mitt föräldrahem sa vi att de var stora som lovikavantar när jag var liten och det sitter i än. Även om jag inte alltid säger det så tänker jag just dem orden.

Nu tycker Ellen att vi ska göra hennes pyssel, studsbollar. Får vi se om vi lyckas med det.

Ha en fortsatt God Jul

2 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Här pysslas det vid datorn på sonens rum, Hanna bygger Pippi-pusslet. Snart är det dags att värma resterna innan jag mot staden mig beger. Om vädret ska fortsätta så här hoppas jag att vi inte behöver åka den lilla vägen mellan Godegård och Tjällmo!

    SvaraRadera
  2. Jag säger också God Fortsättning!
    Vilken mysig jul ni haft. Här har varit lungt och stilla.
    Nu regnar det här inte alls kul,fast det finns ganska mycket snö kvar ändå.
    Ha det gott. Birgit

    SvaraRadera