30 december 2009

Änglarnas Tid-En Julkonsert

Igår kväll hade Bengt och jag lyckats få biljetter till Magnus Carlssons konsert i Klockrike kyrka. Från början var en föreställning inplanerad men efterfrågan var stor och så blev det en andra föreställning, också den utsåld. Fantastiskt roligt att man uppskattar när något erbjuds på hemhållen och man kommer dit. Och man blev inte besviken. Vilken röst, vilken härlig person som verkligen bjöd på sig själv, duktiga musiker som både körade och kom med en och annan skojig komentar till sångaren. Vi var på förställningen som började 21.30, således var vi inte hemma förrän vid tolvsnåret. Erkänner att jag var lite orolig för att vara trött idag, men det har gått jättebra.

Magnus med musiker och barnkör


Vilken vinterstämning vi har! Imorse när jag hämtade tidningen vid halv sex, var det fullmåne, klart och minus 18 grader. Man såg hur långt som helst. Så vackert med rimfrost på träden och månljuset. Jag bara njuter.


Avslutar med en bild på en härlig bukett med tulpaner som vi fått skickat till oss idag. De första tulpanerna är det något särskilt med, vår liksom. Tur att ha så snälla "gamla" vänner som tänker på en. Tusen Tack.

1 kommentar:

  1. Oh vilken underbar bukett med tulpaner! De är verkligen budbärare om en ljusare tid, underbart att få Monte Carlo-tulpaner när jag fyller. ;-)
    /Granntanta

    SvaraRadera