17 augusti 2009

Skolstart


Så är det dags att skriva sitt första inlägg på bloggen. Känns lite konstigt måste jag erkänna. Tänkte börja med att berätta om dagens stora händelse i vår familj. Det är ju som bekant den 17 augusti och första skoldagen för äldsta dottern efter ett långt och skönt sommarlov.

Vi började dagen vid sex-tiden, frukosten gick ganska trögt men när den väl är intagen blev det mer aktivitet med kläder och hår etc. Första skoldagen får föräldrar vara med i skolan fram till första rasten så dottern och jag tog bilen de ca sju kilometrarna till skolan. När det blir vanlig skoldag är det skolbuss både dit och hem som gäller. Klockan 8.15 var det samling vid flaggstången och vi hälsades välkomna av rektorn. Vädret var inte det bästa, visserligen uppehåll men mörka moln över våra huvuden och en kraftig blåst som krävde två man för att hissa flaggan. Sedan in till klassrummet och lite samling och efter det utdelning av diverse böcker och papper. Efter detta fick både barn och föräldrar fika och sedan var det hejdå till oss föräldrar. Barnen hade en kort första dag de också och fick åka hem efter lunchen. Dottern var mycket nöjd med dagens mat, de var köttbullar och det går alltid hem.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Välkommen in i bloggosfären! :-)
    Tänk att två Skärstad-tanter bloggar, det kunde man inte tro... och att jag, som varit anti-bloggare fick dig att börja! Urfestligt!!!
    Säg till om du behöver hjälp med flera saker, om inte jag kan svara frågar jag Lovisa...

    //Kram

    SvaraRadera