25 augusti 2009

Hårvårdsdag

Den här dagen har gått i hårets tecken kan man säga. Först ut var Emilia som var hos frissan och klippte sig. Hon blev så nöjd med sin nya look. Det är nämligen så att luggen har besvärat fröken en tid genom att hänga i ögonen. Nu är problemet avhjälpt och flickan är åter glad:)
När vi var hos frissan passade jag på att köpa färg till mitt hår också, det har solblekts en smula under sommaren och nu ville jag fixa till mig lite inför jobbstarten på måndag. (Längtar inte efter den dagen) Grannfrun och jag brukar färga varandras hår och när jag efter lunchen fick arbetslust och tvättade köksfönstren klev just hon genom staketet. Vilken tur att hon inget hade för sig denna fina eftermiddag, vi beslutade oss för att färga bådas hår och ta en fika på altanen.

Emilia i frisörstolen

Grannfrun efter"behandling"

Vi blev båda nöjda med våra nya kulörer. Tänk vad lite färg kan pigga upp en!

Efter denna sköna eftermiddag var mitt uppdrag att följa med Ellen till hennes ridskola. Vanligtvis är det pappa som sköter den biten men idag var det som sagt fint väder och halmen ligger på järdet och ropar på att bli inkörd:) Man bara måste ju passa på för man vet aldrig hur länge vädret varar och hästarna behöver något att ligga på. Hur som helst for vi till ridskolan och även Emilia fick följa med. Idag skulle barnen rida och köra en runda i skogen. Ellen och en annan tjej skulle köra en häst som heter Baylis (osäker på stavningen där)tillsammans. Vi föräldrar fick gå med om vi ville. Det gjorde vi såklart, och det gick jättebra men efter en lååång bit var Emilia "jättetrött i båda sina ben", lilla gumman. Så mamma fick lite träning genom att bära henne sista biten tillbaka. Efter allt detta tyckte "alla" att vi skulle äta hamburgare från sta´n till kvällsmat och så fick det bli.
Hämta hästarna i hagen.

Borsta och sela.

Nästan klara, bara fixa vagnen också.

1 kommentar:

  1. TACK för hjälpen med håret! Känns så skönt att få lite mer kulör där uppe!
    Vad mysiga små hästar det är på ridskola!!!!

    SvaraRadera