27 augusti 2009

Kalasdag

Idag har varit en väldigt vanlig dag. Vi har städat, handlat, lagat mat. Allt väldigt vanligt. Till kvällen blev det raggmunk.
Nå väl, Ellens kör har börjat idag efter sommarlovet, det tyckte hon var kul. Ganska många barn var med idag. I oktober ska de sätta upp en minimusikal. Det ser vi fram emot.
Igår hann jag inte skriva något, så jag gör en liten resumé idag istället. Emilia var på 4-årskalas hos en kompis i sta´n. Vi fick lunch där, falukorv och makaroner. Smakade kanon, delvis beror det väl på att man inte gjort det själv. Emilia åt två lass. Det var tre jämnåriga töser som lekte och hade jättekul tillsammans.
Leksugna kompisar.
På kvällen åkte Bengt och jag till Axevalla travbana i Västergötland, tre av hästarna härifrån startade. Det gick skapligt och två av tre fick priser. Tredje travdagen sedan i lördags för mig, börjar visst komma in i gamla spår sen innan vi hade barn och jag nästan alltid åkte med på tävlingar. Snart är det "vardag" för mig igen och då är det slut med utflykterna. Men mysigt har det varit att följa med.

1 kommentar:

  1. vanliga dagar är allt bra de med, annars skulle man ju inte uppskatta de dagarna med "guldkant".
    Nu har vi haft besök för att inspektera bygget... :-) Yes, äntligen känns det som om det rör på sig!
    Kram Åsa

    SvaraRadera