29 augusti 2009

Datorer, regn och jobbångest!

Ja nu återstår bara söndagen innan det är dags för jobb igen. De senaste dagarna har jobbångesten varit svår. Har gjort en massa saker för att få tankarna på annat håll. Bl a städat på vissa håll exempelvis garderober, jagat gummistövlar till Ellen, visst hon behöver nya men det kunde vart till nästa vecka. Nu fanns det inga i hennes storlek, efter att ha sökt på fyra affärer, så det får bli nästa vecka i allafall.
Installation av det nya vidundret pågår.
"Musen"

Senate tiden har familjens antal datoranvändare utökats till fyra personer. Det är att jämföra med för två år sedan då bara jag och Ellen använde datorn! Ungefär då började Bengt lära sig att gå in på egen hand för att söka travinformation etc. Under den här sommaren har även Emilia upptäck datorn på egen hand och inte som bisittare till storasyster! De senaste dagarna har Bengt och jag haft mycket svårt att komma intill den åtråvärda tingesten och barnen vill inte göra samma saker samtidigt. Så efter moget övervägande inhandlade vi en laptop idag. Denna fantastiska pryl "ska" vi vuxna ha första tjing på! Få se hur länge det funkar:)) Jag tycker att jag kan klara att använda en dator skapligt, men jag är usel på att installera och allt vad det nu heter som man måste göra när man köper ny. Efter en eftermiddags grejande är jag nu iallafall igång, alltså, jag bloggar på vår laptop! Nästan lika otroligt som att jag är bloggare. All fokus på detta projekt har haft det goda med sig att jag nästan glömt det där med jobbet. Egentligen vet jag inte varför jag inte vill börja jobba, jag trivs verkligen bra med mitt jobb. Men det kanske är så att när den låååånga ledigheten går mot sitt slut känns det som kymigt för det är så långt till nästa gång.

Examensfin



Tänkte se tillbaka lite på sommaren nu, jag börjar alldeles i början av sommaren med Ellens examen. Den ägde rum den 10/6 i Varvs KA. Kyrkan var som vanligt full, många anhöriga vill vara med en sån kväll. Alla var så fina, barnen sjöng och de större barnen framförde en liten pjäs. Jag kommer inte ihåg alla sånger som framfördes men bla Sången om sommaren och Vi har pluggat färdigt sjöngs liksom Den blomstertid nu kommer. Mer om sommarens händelser en annan dag.




Så till rubrikens regn, som står för skvättar som kommer mycket olämpligt om man tänkt köra in halm och det hade Bengt tänkt igår och idag och imorgon.... men det funkar liksom inte om den blir blöt!

1 kommentar:

  1. Så nu är du på g... ;-)
    Bra gjort med installationen tycker jag!
    Tack för hjälpen igår, kände mig betydligt roligare i håret efter din behandling!

    SvaraRadera