18 augusti 2009

Namnsdag








Idag har Ellen namnsdag och det heter storasyster i vår familj. Hon uppvaktades med en bok på morgonen. Just nu är det böcker om ett russföl som heter Vitnos som gäller. För övrigt så är allt som har med hästar att göra hårdvaluta för Ellen. Fram på förmiddagen kom lillasyster på att hon skulle göra ett eget paket till Ellen utan att mamma visste om något. Inte förrän tejpen krånglade kom hon och bad om hjälp. Det visade sig att hon tänkte ge bort en av sina Steffidockor, visserligen är de små men ändå räckte inte presentpappersbiten som hon hade hittat utan hon hade fått skarva i med lite rött kopieringspapper.























För övrigt tycker jag att jag inte har gjort någonting idag, men när jag satte mig vid datorn och skulle summera lite så upptäckte jag att jag ändå hade gjort lite av varje.
Efter att Ellen åkt till skolan bakade jag bullar, de var klara innan Emilia vaknade och så var det lite plock med tvätt. På eftermiddagen var båda döttrarna och jag i sta´n för att köpa gympaskor och inneskor till Ellen. Man ska ha inneskor i skolan, klokt eftersom golven är ganska kalla.
Sedan tog pappa i familjen med barnen till ridskolan, det är Ellen som rider men Emilia fick det stora nöjet att följa med. Det är väldigt spännande.














Här är Ellens ridskola på besök hos oss, det är Ellen som kör. Bra tycker vi att man både får rida och köra samt att man får göra allt med hästen från att hämta den i hagen tills den är tillbaka där igen efter lektionen.

3 kommentarer:

  1. Heja på!

    Vad tyckte Ellen om sin present från Emilia? Såååååååååå gulligt av henne! Hon har blivit så stor din lilla skrutta! :-)

    SvaraRadera
  2. Vad kul med ytterligare en blogg att följa.
    Vilka goa tjejer ni har. Bra gjort av lilltjejen att ge bort ett alldeles egenhändigt inslaget paket. Mysigt med ridskola,det är väl självklart att de ska gå på det, tror du grannbarna skulle våga, kanske den lilla...
    Lycka till med bloggandet
    grannbarnas mormor

    SvaraRadera
  3. Hej hej
    Vad roligt att du börjat blogga också.
    Man hör ju om er och era barn ibland av syster yster =)
    Kramar Mia (Åsas syster)

    SvaraRadera