20 september 2009

Getingstick

Just det, getingstick fick jag i fingret idag. Ont gör det ju och fingret har blivit betydligt större än annars! Jag är ändå glad och tacksam att det var jag som blev stucken och inte barnen och deras kompis som var här.








Igår hände något mindre bra, plötsligt låg flaggstångsvimpeln på marken. Det visade sig att öglan på vimpeln hade gått sönder. Det är för all del inte konstigt som det blåser här. Så idag hjälptes Bengt och vår kompis Tomas åt att tippa omkull stången och fixa till problemet och så ställa tillbaka den igen.























Åskådare från första parkett!




2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg!!! Vetdu....jag har också tänkt börja blogga MEN än så länge har jag inte fått till det.... :o) Ska bli kul att titta in hos dig och kanske få något smarrigt recept-tips av dig. KRAM Camilla / du vet fd Österstadsbo

    SvaraRadera
  2. Trist med getingstick!
    Urbra bild på Emilia vid lekstugan!
    Önskar dig en bra vecka!
    //Granntanta

    SvaraRadera