12 september 2009

Blåbärsfest

Idag har varit en vanlig hemmadag, med undantag för ett 4 + 6 årskalas samt "avskedsfest" för våra grannar och vänner som ska flytta utomlands. Även om detta är tillfälligt så är det betydligt längre än en semesterresa!! Vi blev bjudna på taco, alltid lika gott och till efterrätt hallon, blåbär, glass och kladdkaka. Åh så gott! Barnen lekte allihop, de gjorde mer eller mindre akrobatiska övningar och klättrade på oss vuxna och gjorde konster och kullerbyttor. Det var en lite lagom trött samling som vandrade hemåt. Väl hemma möttes jag av en så gott som full matkasse nyplockade och rensade blåbär. Vilken lycka för oss, alla älskar nämligen blåbär men tiden finns liksom inte till att plocka dem. Jag är så tacksam att vi har vänner som bara är så gulliga och kommer med så mycket gott till oss. TACK!

Nu är klockan åtta eller 20, eftersom dagen börjar ta slut. Det är redan mörkt ute, vad fort det går nu när det börjar mörkna. Jag har tänt ljus på undervåningen, det blir väldigt trivsamt. Grannfrun o jag planerar vår "höstliga" resa till Ullared, då måste jag frossa i ljus av alla de slag så förrådet räcker för vintern.

Den här brasan finn på restaurang Snögubben i Sälen. Vi har tyvärr ingen egen dylik, dock en öppen spis som inte är brukbar. Drömmen är att i framtiden kunna göra iordning den.

1 kommentar:

  1. TACK för blåbär och gurkor!!!!
    Såg dem när jag kom ner efter nattning och bloggning!
    TACKAR!

    SvaraRadera