1 augusti 2010

Skolstartsförberedelser

Även om det är 3 veckor kvar till skolan börjar så har Ellen börjat tänka och planera för att börja i 3:an. Idag blev det en tur till Mantorp där en ny skolväska eller rättare sagt ryggsäck inköptes för egna pengar. Ellens pappa tyckte att hon skulle leta efter en gul och svart väska, undrar någon varför? Jo för hans stallfärger är just dessa. Men systrarna Karlsson är mer för de svart/röd/vita färgerna som vår hyresgäst Tobbe har i sina stallfärger. Valet föll på denna, som råkade ha de rätta färgerna men det tittades och valdes bland flera färger! Nu får vi hoppas att den fyller sin funktion och bär hem läxorna till innehavaren!
Ha en bra söndagskväll
Kram Anita

10 kommentarer:

  1. Tänk att våra "01:or" börjar i 3:an! Vad det går fort! Håller med Bonnfrua...snygg väska! OCH snygg sida du har knopat ihop! Kram på dig! Millan

    SvaraRadera
  2. Ett bra val av skolväska tycker även jag.
    Redan skoldax igen?? Sommaren går fort.
    Ha det gott
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Fick tipset om dig av Bonnfrua,lägger mig som följare här. Hon nämnde ni hade travhästar,nu blev jag ju jättenyfiken;)

    SvaraRadera
  4. Oj, ja det är inte jag som är travtränaren även om jag är travintresserad! Men något kan jag väl... Langoustine, Peasent Lovely är ett par jag känner till. Blir ju förstårs nyfiken på vilka hästar ni har också..

    SvaraRadera
  5. I vårt stall står just nu Amber Rose som vi lisar,sedan står där också Chattanooga och Chipp Bat.

    SvaraRadera
  6. Går det inte bara klicka på "följ" knappen hos mig, http:// livsnjutaren-livsnjutaren.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. A jag är verkligen blond,lade du dig som följare? jag ser dig inte där i min lilla rara samling,hihi. Nu har jag iaf spelat på hästen ni har till start imorn;)

    SvaraRadera
  8. Ajsing bajsing,förlorade pengen på den hästen,haha. Galopp inte tillåtet:*

    SvaraRadera