28 augusti 2010

Gurkor

För ett par dagar sedan fick jag en hink med smågurkor från grannarnas odling. Inlagd gurka är en favorit så igår gjorde jag en sats. Den som läste min blogg för si så där ett år sedan minns kanske att jag gjorde inlagd gurka då också, den gången var jag lat och körde dem i matberedaren med mindre lyckat resultat. Vis av skadan blev det att återgå till osthyveln som skivredskap med perfekt resultat:)
Idag har barnen och jag varit på Busfabriken tillsammans med flera grannar och även grannar som för tillfället bor i USA men som var hemma på besök. Det var de som var initiativtagre och när vi kom fram så blev barnen bjudna på kalas! Gissa om vi blev överraskade. Barnen hade verkligen kul och våra två töser var så varma så det såg ut som vi varit i simhallen!

Ha en skön kväll
Kram Anita

3 kommentarer:

  1. Gurkorna ser verkligen aptitliga ut.
    Kul med busfabriken, en lyckad dag kan jag tänka mej.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Tack för gurkburken! Albin är noga med att vi inte får äta av den än... :-)

    SvaraRadera
  3. Oj vad gott det ser ut!
    Kram Vickan

    SvaraRadera