25 augusti 2010

Lek med bilder

Jag blir så imponerad av alla duktiga bloggfotografer och även inspirerad att själv prova. Så min snälla grannfru hjälpte mig att installera ett fotoredigeringsprogram, bara att börja leka. Jag visar ett gäng bilder från min söndagseftermiddag där det var promenad med Ellen och lite fika som stod på programmet. Håll till godo!

Barnen på väg till grannpojkens 5-årskalas, min ros som sattes i sommar och två hästar som senare samma dag blev livrädda för en traktor med storbalspress så den ena av den drog rakt genom staketet. Hon sprang inte bort från gården utan väntade utanför stallet på Bengt och sin kompis.
Ellen och jag gick och cylkade en sväng genom skogen, svamp av olika slag och lingon såg vi. Emilia och pappa harvade motionsbanan.

Min fot gick bla förbi en rönn som av bären att döma visar att det blir en duktig vinter i år också, en kyrka som är liten och heter passande Ask, en skördetröska och en damm.

Efter detta lite fika och reklam!

Ha en skön kväll
Kram Anita





4 kommentarer:

  1. Hej det har varit kul att gå med dig.
    Det var kul att du hittade lingon. :)
    Synd att vi htta bara giftsvamp.
    Men hitade du inte en kantarel. :)
    Snyg sko. :)
    Ha en skön helg .
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  2. Got med en fika . :)

    SvaraRadera
  3. Bra att du gillar våra promenader! Och jo det var en pytteliten kantarell:)
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  4. Wow! Vilket jobb du lagt ner! Superbra!!!
    Det var väl inte så svårt??? :-)
    Granntanta

    SvaraRadera