4 augusti 2010

Skänninge marken

Så är det återigen dags för marknad i närbelägna Skänninge. I år blev det så att vi for dit, vi gör inte det varje år, men den här gången passade det bra in i vår "agenda". För egen del hade jag tänkt köpa gurka men kom hem utan. Det fanns säkert men inte där vi gick. Det är tivolit som lockar barnen och att gå hela sträckan fram och åter när man åker på kvällen blir för mycket för yngsta dottern. Så vi begränsade själva marknadsgatan radikalt, men Bengt köpte sig marknadskarameller och Emilia och Ellen var sin godisrem.





Vilken vacker karusell. En blomma med en fjäril över.

Vi köpte ett häfte med karusellbiljetter och barnen åkte glatt, när de hade varsin kvar skulle de åka radiobil. Ja visst det är OK, men innan det blev deras tur hade båda ångrat sig och så fick vi ta ett varv till för att välja det rätta åkdonet.

Nu är det höst enligt sägnen i trakten och ett år till nästa marken i Skänninge. För den marknadsugne så är det förstårs en dag kvar av årets upplaga.

Ha en bra kväll

Kram Anita

3 kommentarer:

  1. Jag tycker marknader är kul,men går hellre utan barnen. blir ju så dyrt när dom är med,haha. Tror inte du klickat på följ-knappen på min sida för jag ser inte dig där;)
    Är ludtigt med hästarna,när man tycker dom travar som bäst så hoppar dom;)Rulliga 2 sekunder så är det kört.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken tur att de fanns radiobilar! Det var ju det som var målet med dagens beök för make och son! :-)
    //Granntanta

    SvaraRadera
  3. Skänningemarken, tror du mej när jag säger att jag aldrig varit där? Jo det är sannt.
    Gillar inte när det är såååå trångt. Marken här går jag kanske på halva, men den är bara vart annat år.
    Birgit

    SvaraRadera