21 oktober 2009

Dagisfoto

Igår skulle Emilia ta kort på dagis, linslus som hon är var det ju en trevlig händelse. Kvällen före hade vi lite bestyr med att ta fram kläder som var bra nog:) Fröken har en del åsikter om vad som passar. Vi kom iallafall bra överens ganska snart. Sedan skulle det vara två tofsar i håret. Pappa som normalt sett väcker och får iväg fröknarna på morgonen var inte betrodd att göra dessa tofsar, så jag skulle väcka Emilia straxt innan jag skulle åka till jobbet för att ordna den detaljen. Jag går upp kvart över fem på mornarna och efter ca en kvart är jag klädd. ( Börjar ju bli äldre, så det tar så lång tid!! ) Just då, alltså halv sex hör jag den ljuva stämman som ropar: Mamma ska du inte väcka mig snart? Man kan inte annat än le. Försökte få dottern att sova en stund till, men det fanns ingen tanke på det. Så vi åt frukost tillsammans och tog på kläder och fixade håret. Så kan det gå när det är stora saker på G.
Resultatet

5 kommentarer:

  1. å så söt så :)
    kram åsa

    SvaraRadera
  2. Jag såg liten dam när jag lämnade mina... tofsar och fina kläder minsann. :-)
    Det var allmänt rörigt i tamburen, alla barn skulle byta tröja, tvätta mun och ev kammas till.
    Nu återstår bara att se resultatet...
    :-)

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Vilken fin öppen spis ni har!!!! Blir avundsjuk.
    Vilken underbar kommentar: Mamma ska du inte komma och väcka mig!!! Ha ha. Barn är ju så härliga
    Mia

    SvaraRadera
  4. Vad gör man inte för att vara fin, upp i tidiga ottan. Fin blev hon ju. Hoppas korten blev bra.
    Får kanske se dom hos grannen din.
    grannbarnas mormor

    SvaraRadera
  5. Hejsan i stugan!!
    Så gullig tösen är! Mina boys tog enskilda foton idag och de var också noga med klädval och hur håret skulle se ut :o)
    Kram på dig!

    SvaraRadera