1 november 2009

Höstlov

Ja nu är det sista dagen på höstlovet. Veckan har gått fort men vi har hunnit med ganska mycket också. Ellen började med att åka till mormor och morfar i tre dagar. De hade det mysigt med bakning, var i Tranås och säkert en del annat också. Sedan var vi och hälsade på en kompis som fick en liten tjej i somras. Gissa om mina damer gillade det! De satt på golvet och bara kände och tittade medan de andra barnen lekte och inte tyckte den lilla var så spännande.
Så var det Emilias tur att åka till mormor och morfar, det måste ju vara någon rättvisa. Så det packades väska igen och så bar det iväg. Jag har en känsla av att det var betydligt lugnare när Ellen gästade, men allt gick bra när Emilia sov borta alldeles själv för första gången och det är ju det viktigaste. Medan Emilia var borta åkte Ellen och jag till Örebro och shoppade en del. Det är en väldigt trevlig stad. Ellen behövde både vinterkängor och ett par stövlar och allt hittades i rask takt. Även jag köpte stövlar, började fundera på när jag köpte de jag har nu och kom fram till att det var 1991! Kan väl tycka att det var dax för nya:-))

På fredagen var vi och hämtade hem Emilia och sedan var vi hos farmor. Hon behövde hjälp med att få upp lyktan på kyrkogården inför allhelgonahelgen. Så vi åkte dit hela lilla gänget. Det blev fint med lyktan och liggaren som redan var på plats. Det var många fler än vi på kyrkogården denna eftermiddag, fint att se att så många vill göra vackert till denna helg och tänka på de sina.

Bengt och Tobbe var i Kalmar och Tobbe styrde in Bengts Langoustine till säker seger. Kul för båda.

Idag har familjen varit i bowlinghallen, verkar som vi fick blodad tand (konstigt uttryck, undrar var det kommer ifrån?) sist vi var där. Det var roligt idag med så det blir säkert fler besök.

Imorgon startar Peasent Lovely på Rättvikstravets lunchtävlingar, har tråkigt spår och får nog vara glad om det blir en liten peng.

Än är det inte snö här, men den kommer väl såsmåningom. Här åker Emilia lift i Sälen i våras, historien bakom detta är följende. Emilia skulle för första gången gå i skidskola, när vi gick dit sa hon till mig: "Mamma, jag vill inte åka så´n lift som Ellen åker utan en som är som en rulltrappa" till svar av mig får hon: " Så klart du inte ska åka knapplift utan rullband" säger jag som sett att de minsta brukar göra det. När fröken har samlat ihop sin skara så säger hon att "Idag är det för lite snö vid rullbanden, så vi provar att åka knapplift" Stackars Emilia, och hu så jag kände mig. Men som ni ser så gick det bra och efter ett par dagar fixade hon liften själv.

2 kommentarer:

  1. Hej Anita!
    Synd att lovet går så fort! Oscar har haft feber och diarre så han har inte haft något roligt lov.
    Mina ljusstakar är köpta hos Jotex i år. Har sett i bloggar att man kan ha dessa framme året om.
    GULLIGA Emilia!
    kram Millan

    SvaraRadera
  2. Hej
    Visst är Örebro härligt (är nog lite partisk, eftersom jag bott där =))
    Ja, aloe veran verkar vara hur bra som helst. Stiftet med Aloe, funkar för bistick, blöjexem, läpparna (kanske inte samma stift som man har till blöjexemet bara ha ha)osv.
    Jag ska börja dricka aloe, det ska vara bra för näringsupptag och ph värdet. Är värt att prova det tycker jag. Om det är så bra som det sägs, så kommer jag fortsätta använda det =)
    Ha en bra dag!!!
    Mia

    SvaraRadera