4 oktober 2009

Veckan som gått.

Hej alla vänner! Det var några dagar sedan jag hade tid att skriva. Jag gör en liten reumé av veckan som gått.




Först o främst är det ju jobba, jobba... och så var det fackmöte en kväll och personalmöte en kväll sedan var jag hemma på kvällarna men då var Bengt i Stockholm på unghästauktioner. Fredagkväll hade barnen och jag myskväll med taco och godis, såg på TV och spelade spel.

Igår lördag hade Ellen och jag en egen mysdag. Vi gick upp i ottan och åkte till Rättvik på höstmarknad. Vi hade en härlig dag tillsammans, det märks så väl att hon behöver egen tid med mig så såna här dagar måste vi ta oss tid till emellanåt. Det mesta blir ju på Ellens villkor en sån dag så vi lyssnade på hennes skivor i bilen, åt på Mc Donalds köpte en del godis...





En liten rolig anekdot från resan, Ellen hade vantar och mössa på sig när vi startade resan ( ja, lite annat också ) efter en stund blev det varmt i bilen och dessa åkte av. När vi kom fram och skulle gå på marknaden var vantarna spårlöst borta. Vi letade i hela bilen, under säten, i handskfack, överallt, men inga vantar. Det var ganska kallt så omgående gick vi till en försäljare och skaffade ett par nya vantar. På hemvägen stannade vi på nämnda hamburgerkedja och när vi fått vad vi beställt och slog oss ner för att äta tog jag av mig min jacka. Gissa vad som låg i min luva?? Just det, Ellens vantar, båda två. Där hade jag vandrat omkring i timmar med vantarna utan att märka nånting. Ni kan tänka er att vi fick oss ett gott skratt:))
En del inköp gjordes, Emilia hade blivit lovad en present och hon ville ha en Hello Kitty med stort huvud som kompisen Astrid hade fått när hon fyllde. Som tur är visste vi var dessa säljs, så det blev en sådan till en mycket lycklig tjej.



Idag har vi fixat här hemma med tvätt, ställt in trädgårdsmöbler och packat skolväska etc för att ta itu med en ny vecka.


1 kommentar:

  1. Du hinner med mycket på en vecka du! :-)
    Jag gillade den där med dammtussar... Skulle behöva en sådan jag med, fast att jag inte har ett så späckat schema som dig.
    Nya tag tar vi inför denna vecka med allt som ligger där och väntar... det blir lite fjärilar i magen kan man säga.
    Kram!

    SvaraRadera