16 maj 2010

Liseberg

Igår var familjen med Ellens kör på resa till Liseberg. Bussen gick klockan nio och vi var hemma hos oss 23.30. Barnen hade verkligen skoj, vädret blev bra trots dystra prognoser. Men 10 droppar regn var allt vi fick på oss och 17 plusgrader var helt OK. Dessutom hade nog väderprognosen skrämt bort folket från Liseberg, inga köer alls.
Lite bilder från dagen:

Emilia började med en flygtur


Sen fick pappa ställa upp och åka tekopp


Fina blommor finns det gott om

Ellen och kompis åkte också med Emilia


Rabalder, Bengt syns i slutet av tåget med en liten svart mössa bredvid sig, den som satt i mössan skrattade oavbrutet!


Lagom för mamma!

Till hemresan blev det ett besök i den här butiken med det passande namnet!

3 kommentarer:

  1. Ni verkar också haft en härlig dag!!!! Hanna har inspekterat bilderna och Emilia i synnerhet! Hon är mäkta imponerad av alla karuseller och "båten"! Och jag med för den delen!
    Och ja, den objudna (g)hästen fick vi på ett grimskaft (?) och var halvvägs ner till stallet när ägarinnan kom. Någon gång ska ju vara den första man leder en häst/ponny! Om det hade varit en av travhästarna hade jag inte gått i närheten!!!! Utan snarare inomhus. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni haft, kul för barnen att åka karusell, det hade nog varit lagom för mej också med båtturen. Fanns det goda karameller i den affären??
    Ha det gott kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Visst är det mysigt på Liseberg? Mycket barnvänligare än Gröna Lund tycker jag (har jag fått för mig)*ler*. Båtturen är även för mig en lagom "karusell".
    kramis

    SvaraRadera