9 maj 2010

Kallt

Hu, vad kallt det är. I helgen hade jag hoppats kunna vara ute och fixa lite. Och visst kan man det, bara att ta på varma kläder. Men... inspirationen liksom finns inte. Nå väl lite har jag gjort ändå. Vi köpte ju en annan husvagn i höstas, "efter säsongen". Förra helgen städade jag den och började plocka i alla grejer man inte kan vara förutan. Idag har jag provat vattnet till toan, det fungerade, sedan fyllde jag färskvattentanken och öppnade kranarna. Men nej inget, eller i allafall bara droppar kom ut. Gick för att inspektera tanken och den visade sig vara tom:) Hörde att någonstans skvalade det, det visade sig vara två små slangstumpar under vagnen som det rann så fint ur. Sökning efter kranar till dessa påbörjades och till slut fick jag napp, stängde dessa och hämtade en ny tank vatten. Och se nu kom det vatten ur kranarna. Nu ska jag ut och se om vattnet i beredaren har blivit varmt också.

Nöjd med att jag löste problemet med vattnet.

Igår fick vi vara med när den här lilla damen döptes, det är Ellen och Emilias kusins dotter som har fått namnet Lisa. En mycket trevlig tillställning med många barn och så god smörgåstårta. Sammantaget har vår helg varit bra, trots vädret, vi har tagit det lungt efter en vecka med mycket oro och sjukhusbesök men som ser ut att ha ordnat sig på bra sätt.

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    För att värma dig har du något att hämta hos mig...
    Kram!

    SvaraRadera