4 juni 2010

Ledig eftermiddag

Vilken härlig eftermiddag! Sol, visst lite vind som alltid på slätten, men såå skönt. Efter en intensiv majmånad så känns det skönt att det ser ut att lugna ner sig lite för oss nu. Idag när jag kom hem från jobbet hade jag en hel helg "obokad" framför mig, vilken lyx. Grannfrun och jag spenderade en stund tillsammans medan våra barn lekte och hade kul. Vi passade på att fixa lite med Bonnfruas hår.

Det var en tid sedan jag tog mig tid att sitta ner och blogga, så efter Liseberg har följande hänt i ett sammandrag:
Vi var en lördag i Kolmården, skönt väder och kul att se på alla finurliga roliga djur.
Helt underbart!

Stort intreese!

Förra helgen tillbringade vi i Stockholm, det var Elitloppet på Solvalla på söndagen. Bengt började med möte på fredag fm och barnen och jag åkte upp när Ellen slutade skolan. Kvällen var det hästauktion, dock inga inköp!! Lördagen hann Ellen och jag att shoppa lite, bla en examensklänning till fröken. Lördagkvällen tillbringade vi hos barnens kusin med familj. Vi blev bortskämda med god mat och marängtårta. Barnen lekte och hade så kul. Denna resa liksom grissafarit som var i tisdags gick av stapeln UTAN kameran!! Hur gick det till??
Grissafari var en kul tillställning, det var Ellens klass som hade det som en liten avslutning innan sommarlovet. Det började med en dryg timmes guidning bland grisar, och även kor, de små rosa var bara någon dag gamla och så fanns de att följa i alla storlekar upp till mammagrisar på 250-300kg. Efter rundvandringen fick vi ta plats i 4 balvagnar som tog oss ut till hagar där grisar gick fritt, redan vid 10-12 dagars ålder fick de komma ut. Låter inte så dumt tycker jag. Sedan blev vi avsläppta i en härlig backe/äng med björkar, gullvivor och diverse andra blommor där vi åt vår medhavda matsäck. Kvällen blev inte sämre av att solen sken och temperaturen var högre än på många dagar.
Ja det var en liten resumé av halva maj och några dagar in i juni.
Ha en skön sommarkväll
Kram Anita

2 kommentarer:

  1. Är helnöjd med reslutatet!
    Tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig frissa du är, kan kanske anlita dej, men kanske lite för långt bort.
    Häftigt med grissafari.
    Ha en bra vecka.
    Kram Birgit

    SvaraRadera