25 mars 2010

Våffeldagen!

Idag är det ju som bekant "våffeldagen", här har vi tjuvstartat våffelätandet sedan ett par veckor tillbaka. I år har vi införskaffat ett dubbeljärn och det tillsammans med befintligt enkeljärn gör gräddandet till en fröjd! Förra helgen var vi sju personer som åt våfflor och det säger sig självt att det enkla järnet fick bekänna färg i det läget. Men så for Bengt till ÖB och handlade dubbelvåfflan och i helgen som var gick gräddandet som en dans:)



Ellens våffla

Barnen och jag gjorde lite vår/påsk fint på trappan ikväll. Det är ljuvligt att hinna gå ut när man kommer hem från jobbet utan att det är kolsvart. Tänk vad härligt på söndag när det blir sommartid och ljust ännu längre.


Snöskyffel och ljuslykta får göra vårens blommor sällskap ett tag till.



Lite ris och fjädrar fick vi också till

Imorgon efter jobbet ska vi baka och städa, sen blir det lite påskpynt inne också. Vi brukar inte pynta så mycket till påsk men lite är mysigt att ta fram.


3 kommentarer:

  1. Vad fint ni har gjort på trappan! Det är så himla mysigt med ris och fjädrar. Ha en trevlig helg! kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Nu känner jag mig som en härmis, men i min planering ingår det att göra vårigt på trappan idag... :-)
    Städningen får vänta till närmre påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det gott med våfflor.Jag har också ett dubbeljärn, det är smidigt. Mitt enkeljärn fick jag när jag fyllde 20 av R (kostade 50 kr)så då kanske du förstår att vi införskaffat ett nytt.
    Fint pyntat ute. Ni får väl tjuvkika på varandra lite grannfrua o du så ni har det lika fint båda två, ler.
    Ha en skön helg.
    Kram Birgit

    SvaraRadera