19 mars 2010

Gardiner

Idag inte bara droppar det ur stuprören, det fullkomligt skvalar=) Härligt att det "våras". Synd bara att inte solen är här och hjälper till med all snö och is.

Förra helgen sydde jag med god hjälp av Ellen gardiner till köket. Tyget är köpt på Skattegårdens handelshus i Ödeshög och "repen" på Liljdahls i sta´n.


Hade först tänkt vänta med att sätta upp dem till efter påsk eftersom mina "gamla" gardiner var gul/grön rutiga och lite påskiga. Men ikväll kunde jag inte hålla mig längre. Så när vi ätit satte jag fart och så här blev resutatet.
Idag när jag hämtade Emilia på dagis vid lunch var det bara sex barn där. Det är ca 25 barn totalt på vårt dagis. Jag frågade om jag hade missat något ( ibland vädjas det att barnen ska vara hemma om möjligt pga någon utbildning för samtlig personal etc) Frökens svar att du har bara missat febern. Det är tydligen en "epedemi" med feber och just inga andra symptom som härjar här. Stackars alla som är sjuka, hoppas ni kryar på er snart.
Just nu ser jag lite på Så ska det låta och Ellen går mellan det programmet och andra tv:n där hon har Let`s Dance på. Svårt det där med att välja:=)
Ha en mysig kväll

3 kommentarer:

  1. Vilka underbart fina gardiner!!!!!!! Grattis!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina gardiner, vad duktig du är.
    Hoppas era flickor klarar sej från feber och hosta.

    SvaraRadera
  3. Vad fina gardinerna blev!! Häftigt tyg!!
    kram på dig/ Millan

    SvaraRadera