20 mars 2010

11-årsdag

Idag har Bengt och jag varit gifta i 11 år. Ganska många år, allt är ju förstårs relativt och beror på vad man jämför med. Vi pratade imorse om att det känns länge sedan. Vi kom fram till att den känslan nog beror på att det har hänt mycket på dessa år. Vi har fått två härliga barn, byggt om en del i huset, blivit husvagnsägare, upplevt en massa saker både roliga och svåra mm.mm... Lite kuriosa kring vårt bröllop: Vi gifte oss i Rättviks kyrka, vädret bjöd på alla sorter, strålande sol på morgonen, mulet på eftermiddagen och snöflingor stora som lakan på kvällen. Vi bodde på Åkerblads pensionat i Tällberg där vi åt middag på kvällen. Vi bodde i bröllopssviten med öppen spis och himmelsäng. När vi ett par år senare åter var på Åkerblads stod det skrivet på dörren att kungen och drottningen bott i det rummet när de gästat Tällberg. Man kan ju förstå att de ville sova i samma säng som vi:))

Så här fina rosor fick jag av min man idag.

Emilia kittlar storasyrran, Ellen tyckte det var OK och de skrattde så de kiknade båda två.

Ha en fortsatt skön kväll. Här är det körslaget som gäller...




2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken trevlig blogg du har!
    Jag måste säga att jag är ruggigt avis på tjejernas OS-mössor!
    Ha det så bra i Skärsta!

    Kram Vickan

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Roligt att läsa hur den STORA DAGEN såg ut!
    kramis Millan

    SvaraRadera