8 november 2009

Fars Dag

Idag firar vi "våra pappor", alltså barnen sin och jag min. Min far får dock vänta på sin uppvaktning till kommande helg. Här har töserna gjort tårta och slagit in paket till pappa. Att garnera tårta tycker de är jättekul, de använder alla olika sorter av tårtpynt som finns i vårt förråd. Det är nu inte så mycket men allt ska vara på tårtan. Pappas paket skulle förstårs vara gult och svart, om någon missat så är det Bengts absoluta favoritfärger. Har inget med en viss idrottsklubb att göra utan det är hans stallfärger.
Fredag och lördag har vi tillbringat i Eskilstuna. Det har varit auktion på Rix-FM hästarna som har tävlat under året och så var det Breeders Crown finaler på Sundbyholmstravet. Mycket fina och duktiga hästar har vi sett. På fredagkvällen skulle vi gå någonstans för att äta något, jag hade bara ätit en macka till lunch. Detta berodde på att familjen åkte redan på morgonen och jag åkte tåg till Eskilstuna efter jobbet. Jag hade gott om tid i Hallsberg så jag hade planerat att äta när jag kom dit, men tåget från Motala blev försenat så det blev bara att hitta rätt perrong och så vidare igen. Så jag var ganska sugen på mat. Vi irrade runt lite i centrum som man gör när man inte har en aning om vart man ska. Vi fick se en restaurang vid vattnet som såg mysig ut, vi bestämde oss för att kolla den och gick in. Det var hur fint som helst. Bord fanns lediga så vi beslöt oss för att äta där även om det såg ut att vara andra priser än på Ikea:-))
Vi ångrade oss inte när vi fått in vår mat, så otroligt gott. Barnen åt pannkaka med sylt och hemgjord glass, så god. Bengt åt Wallenbergare och jag år fisksoppa. Jag har aldrig ätit en liknande soppa. Helt enkelt underbar. Stället hette Tingsgården, kommer ni till Eskilstuna så är det värt ett besök.
Efter den måltiden åkte vi till vårt rum och lade oss på våra sängar, läste och såg på TV.
I torsdags var jag och mina arbetskamrater ute och åt, vi brukar bjuda den som fyller år på mat. Den här gången var det jag och en en annan tjej som fyllde år i våras som var födelsedagsfirarna.
Vi hade en jättetrevlig kväll och även då fick vi god mat. Tack alla för den kvällen!

1 kommentar:

  1. Ni förstår jag varför det varit så lugnt hos grannas! :-)
    Önskar dig en bra arbetsvecka, vi ses nog på onsdag...

    SvaraRadera