13 mars 2011

Sen sist

Av olika anledningar har det inte blivit så mycket bloggande på sista tiden men idag fanns lite inspiration och tid så jag tänkte uppdatera lite av vad som hänt hos oss sen sist. Det blir kanske inte i rätt tidsordning men det får läsaren stå ut med.
Vi börjar med musikal i Fivelstad KA igår, det var Ellens kör Ungt Ös som framförde
"Vill du åka skidor nedför sopberget",
en glad musikal med ett allvarligt budskap om vår miljö.
En sophög var placerad i altargången.

Idag har jag tagit min första promenad efter operationen, den blev inte värst lång men ett varv runt huset är ju ändå en god början. Hittade lite vårvinter och hästar att fota också.

Hoppas dessa attiraljer får ta semester snart, iaf på våra breddgrader!

Hästen bakom dasset verkar leka lite tittut med mig!

På travfronten blev det en tränar/kuskseger för Bengt/Tobbe i måndags på Mantorp då Langoustine vann på lunchtravet.

Bengt och jag har varsin andel i Rix-FM hästarna i Dalarna och Småland i år. Dalarnas häst (som är "min")vann sin debut i fredags på Romme. Gissa om jag är lite mallig just nu, men vi får väl se vem som har störst anledning att vara det när tävlingen avslutas i höst. Om någon vill följa tävlingen är adressen http://www.rixallsvenskan.se/

Önskar Er alla en bra vecka!

Kram Anita

4 kommentarer:

  1. Tack för hjälpen igår när den akuta situationen var tvungen att lösas!
    Du har fått det fint, och så härmig är du inte!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Blev förälskad i din headerbild med hästarna. Lovely! Fin sida oxå!
    Hörde på radion om denna musikal.
    Sonen mår bättre!

    kramis

    SvaraRadera
  3. Såg din doter i tininga!
    Du har något att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  4. Välkommen åter, har saknat dej. Har fått lite rapport om läget från granngår´n. Skönt att det går mot det bättre.
    Kram Birgit

    SvaraRadera