1 oktober 2010

Noll till 100 på drygt 13 månader

Ja det är hastigheten på mina blogginlägg! Ingen direkt rekordfart men hastigheten passar mig:) Detta jubileum firas genom en utlottning av servetter, ljus och muggar bland er som väljer att kommentera detta inlägg, så skriv en komentar! Dragningen sker den 10/10-10.

Utlottning!


Vad har hänt runt mig sen sist undrar kanske nå´n. Ja det har snurrat på i full fart känns det som. Jag har satt ihop lite bilder som ett sammandrag:

Ellen började prata om att plocka svamp förra hösten. Eftersom jag är uppväxt i en familj som inte plockat svamp så beställde vi en svampbok i en nätbokhandel. Det hade dock hunnit bli mycket sen höst så det blev ingen svamp plockad. Nu är det ny säsong och vi har gått en del i skogen, ibland bara en kort stund och ibland med fika som på de här bilderna från en härlig söndag i september. Solen värmde oss så skönt när vi fikade på Tomtestenen i vår skog.

Igår var Grannfrun och jag i shoppingens högborg-alltså Ullared. Där införskaffades bla nya adventsljusstakar till vårt kök. Det blev de vita hjärtljusstakarna som jag spetsat in mig på. Tror det blir fint till advent.

Idag har Emilia och jag grejat lite här hemma när Ellen var i skolan. Dels är det ju en del att ta hand om efter shoppingen och så har vi bakat bullar, gjort rotmos, städat och strukit ett berg med tvätt. När Ellen och en av hennes kompisar kom hem blev det mycket uppskattad bullfest runt köksbordet.

Ha en skön helg
Kram Anita


6 kommentarer:

  1. dom där bullarna vill jag gärna smaka :) kram från fru svensson

    SvaraRadera
  2. Servetterna och muggarna fanns kvar ser jag.Vita hjärtljusstakar har jag oxå. Visst är dom fina?
    Jösses vilka fina bullar! Mums!
    kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack själv för en bra dag i Halland!
    Givetvis vill jag ha chansen på din utlottning!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Å vad kul med lita nya bilder och ord. bullarna ser mumsiga ut. kram T

    SvaraRadera
  5. Nu är jag lättad när jag ser att du inte har lämnat din blogg. Tilda min svägerska hennes flicka och jag var i Ullared 28-29 sep hyrde en stuga och det blev kanon.Gott med nybakade bullar:) Kram Annelie D

    SvaraRadera
  6. Jag vill gärna vara med i din utlottning.
    Du är duktig som fixar såå mycket efter en dag i Ullared.
    Tänker på er...
    Kram Birgit

    SvaraRadera