18 maj 2011

Besök

Igår fick jag besök av min väninna sedan många år tillbaka. Vi hade en trevlig stund med lite fika, prat och skratt. Vill så gärna visa er vilka fina ljusstakar och devis jag fick. Tack "Millan" för en härlig stund tillsammans och så fina presenter.

Sen sist så har vi hunnit fira in våren, för vår del en stillsam helg med en lagom liten utflykt till Blankeberg som ligger ett par kilometer hemifrån. Barnen får hjälpa till att tända elden med facklor, vilket brukar vara mycket uppskattat.

Förra veckan började de blivande eleverna i 6-årsgruppen hälsa på i skolan lite mer på allvar. Tidigare har de haft sin dagisfröken med sig men nu åkte de buss hemifrån och blev sedan lämnade i sin klass för att återvända till dagis efter första lektionen. Här är systrarna på väg till bussen. Denna vecka en ny övning där barnen får vara kvar på första rasten för att en tredje gång vara med hela skoldagen med buss i båda riktningar samt äta i skolan. Det är stora saker på gång som alla förstår.

Ellen och Emilia vid sin odling, de har satt dill, morötter, ärtor och blåklint som nu vårdas väl.

Ellen och kompisen Jennifer hade kul med gamla kläder. Riktigt eleganta tycker jag:)


Ha det gott
Kram Anita

2 kommentarer:

  1. Fina ljusstakar och devis!

    SvaraRadera
  2. Längtar till nästa gång vi ses, vännen!
    Kramen till dig från mig!

    SvaraRadera