1 januari 2011

Gott Nytt År..

..önskar jag Er alla bloggläsare! Så kan vi summera 2010 och vända blad till ett nytt år igen. Även om det är långt till sommaren går det mot ljusare tider med längre dagar och förhoppningsvis en del sol som vi människor så väl behöver.
Ett litet collage av vår jul och grötfest i mellandagarna följer här:
Julen firade vi hemma med besök av mormor och morfar som traditionen bjuder. Även Tomten hittade till oss till barnens förtjusning. Tomten lät berätta att han hade ett besvärligt år med all snö och renarna som var helt slut. De var parkerade uppe i vår skog där de hade hittat en tuss med hö att äta, därifrån fick Tomten åka med bil till oss. Det måste vara fantastiskt för Tomten att få åka i en varm bil och slippa släden en stund. Men vilan blev inte så lång, ut i kylan igen och vidare till fler barn som ivrigt väntade denna dag. Undrar om Tomten har ob-tillägg?
Några av oss grannar i byn har som tradition att äta gröt med tillbehör till jul. På senare år har vi kommit på att detta är lugnare att göra i mellandagarna än innan jul när brådskan är som störst. I år var vi 21 personer som samlades kring vårt grötfat och hade en mycket trevlig kväll tillsammans. Värdinnan glömde dessvärre bort att ta kort men några bilder innan festen började samt på en del av barnen blev det dock. Vi passade på att inviga eldkorgen jag fick av familjen när jag fyllde år, en riktig stämningshöjare måste jag säga.
Nyårsafton liksom denna dag har förflutit i lugnt mak med tv, film, mat och lite godsaker. Jag njuter för fullt av att bara ta det lugnt med barn och man omkring mig.
Jag önskar Er en God fortsättning på det nya året
Kram Anita

3 kommentarer:

  1. Låter mysigt med grötfest, hörde ett rykte att den skulle gå av stapeln, men någon saknades visst??
    Önskar dej ett riktigt bra och fint nytt år.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt 2011!
    Ni har det så mysigt på slätta!!!!:o)
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Det var ett trött men glatt gäng som kom hem häromkvällen! Då hade jag sovit några timmar redan... det var behövligt kan man lungt påstå!
    Men nu önskar jag dig ett Wedit gott nytt år!

    SvaraRadera