31 januari 2010

Ett tag sen sist

Hej igen! Det var en stund sen jag bloggade senast. Det beror helt enkelt på att tiden inte har räckt till. Här hemma har vi tapetserat om köket vilket tog en helg i anspråk. Med god hjälp av vår vän som är målare så gick det ändå fort och det blev så ljust och fint.
Vad har då hänt mer sedan jag skrev sist? Jag tar en reume´i bakvänd ordning och börjar igår då det var V75 på Mantorp och 3/4 av familjen var där i minus 25 grader. Emilia var hemma och myste med mormor och morfar. Jag jobbade hela dagen i informationen och hade hjälp av Ellen en stund när hon tyckte det blev för kallt att vara med pappa i stallet. "Vår" Langoustine startade med Tobbe i vagnen och var duktig som femma.
I fredags var vi hos Emilias kompis Astrid på 5-årskalas. Tack för gott fika och suverän kaka!
I torsdags var jag och några jobbarkopisar på ljusparty. Även där mycket gott fika, Tack för det! Låter som jag inte gör annat än åker runt o fikar:=) En del trevliga ljus inhandlades också.
Så har mormor fyllt år, där tillbringade vi en dag, med mat och givetvis fika. Gott alltsammans.
Mormor och morfar har en gammal järnspis i sitt kök som de använder varje dag att laga mat på och för att stötta upp elvärmen med. Det är helt underbart att ställa sig och värma ryggen där när man kommer in. Så har jag gjort sen jag var liten och hade varit ute och lekt i snön. I luckan längst ner ställde man in sina skor så var de varma och goa när man skulle ha dem. Det är något jag kan sakna ibland, men desto trevligare vid besöken hos mor o far.
Ja sen har det det mest varit det där vanliga man gör jämt utan att tänka vidare på det men det ska jag inte trötta er med. Här kommer lite bilder istället.




Köket som det såg ut när julen var slut och bara gardinerna var kvar




Tapeterna nedrivna och väggarna spacklade



Resultatet. Det första som kom upp på väggen var klockan! Vet inte hur ofta man tittar på klockan utan att tänka på det när den är där. Men när den saknas känns det som jag tittar hundratals gånger:=)

2 kommentarer:

  1. Vad fint köket blev!!!!
    Tack för målningen, det blev bra resultat.

    SvaraRadera
  2. Köket blev himla snyggt!! Var du på PartyLite??
    kramis Millan

    SvaraRadera